Új autókat veszünk! Lakberendezés és flottakezelés

Lakberendezés

Mikor eldöntöttem, hogy lakberendező leszek, még fogalmam sem volt arról, mennyi minden nehézséggel jár, ha egyéni vállalkozó leszek.

A lakberendezést már nagyon fiatal korom óra imádom, és egészen régóta tudtam, hogy lakberendező akarok lenni. Persze nem minden alakult úgy az életemben, ahogyan azt gondoltam, és elég rögös volt az út, ami idáig vezetett, de amikor végre beköltöztünk a párommal a saját lakásunkba, amiről már írtam itt, eldöntöttem, hogy nem adom fel és hivatásos lakberendező leszek!

Mindig is jó volt a szépérzékem, legalábbis azt mondták mások, és könnyen sikerült szót értenem az emberekkel is. Már pedig egy ilyen szakmában elsődleges szempont, hogy jól tudjon kommunikálni az ember, mert egy lakberendezésnek nem az a lényege, hogy olyan legyen a lakás, amilyet én szeretnék, hanem hogy az, akié a lakás, átélje az érzést, amiket én, mikor beköltöztünk a saját kis kuckónkba.

Nagyon fontos, hogy hogyan van berendezve a lakásunk. Egy lakberendezőnek az a feladata, hogy a lakók minden kívánságát szem előtt tartva berendezze a lakásukat úgy, hogy az olyan legyen, amilyet megálmodtak. Persze nem figyelnek minden aprócska részletre, nem határoznak meg mindent, ehhez pedig szükséges, hogy ismerjük a kliensek ízlését. Abból, amilyen tárgyakat kiválasztanak, legtöbbször már egészen egyszerűen tudunk arra is következtetni, hogy melyik bútorok tetszenének nekik, és melyikeket nem szeretnék, melyik színt szeretnék, és melyiket utálnák.

A múltkor is pont egy ilyen házaspárnak rendeztem be a lakásukat. Volt néhány egészen konkrét elképzelésük, de nagyrészt szabad kezet kaptam, mert azt mondták, hogy bíznak az ízlésemben. Valóban nagyon szépre sikerült a lakásuk, amiben minden benne volt, amit szerettek volna. Mikor végeztem, azt mondták, hogy valójában még sokkal szebbre is sikerült, mint ők azt valaha is gondolták volna.

A cégünk

Minden munkám során a tökéletesre törekszem, és eddig akárhány lakást is segítettem berendezni, felújítani, mindig tökéletes volt a végeredmény, sosem volt még elégedetlen vevőm, és szeretném, ha ez így is maradna.

Ehhez pedig egy saját céget alakítottam. Nem nagy cég, összesen hárman vagyunk benne lakberendezők, illetve van egy könyvelőnk is, aki a dolgok pénzügyi részét intézi, mert ehhez nem értek túlságosan, hiszen sosem tanultam ilyesmit, és ezt a céget is csak úgy, a semmiből hoztuk létre.

Eleinte nem tudtam, hogy hogyan is működik az ilyesmi, fogalmam sem volt, mi után hogyan kell adózni, hogy mihez kell engedély, és mihez nem kell. Sokkal bonyolultabb és összetettebb volt a dolog, mint valaha gondoltam volna. De mostanra már sikerült beletanulni, persze ebben a könyvelőm nagyon sokat segített. A cég pedig működik, nyereséges is, de ezt csak úgy tudtuk elérni, hogy amin spórolni lehetett, azon mi spóroltunk. Mindig a legjobb pénzügyi megoldásokat kerestük meg, és ha befektettünk valamibe, akkor azt is a legkörültekintőbb módon vittük véghez.

Most jutottunk el odáig, hogy a cégünk olyan sok megrendelést kap, hogy már nem bízunk meg más cégeket a bútorok helyszínre szállításával igen borsos árért, hanem úgy döntöttünk, hogy beruházunk 4 db nagyobb autóra, és ezentúl magunk fogunk elmenni a bútorokért és mi fogjuk elvinni a lakásokba. Sokkal olcsóbban ki fogunk jönni még akkor is, ha az autókat előbb meg kell vennünk.

4 autó már flottának számít, flottakezelésre van szükség

Flottakezelés
Flottakezelés

Mint kiderült, 4 autó már egy flotta, még akkor is, ha ilyen kisvállalkozásunk van. Ha pedig autó flottánk van, akkor a flottakezelés is bejön a képbe, komolyan el kellett gondolkoznunk azon, hogy hogy, s mint legyen a flottakezelés, és ami még fontosabb, hogy hol. A flottakezelés lényege, hogy kiválasztunk egy céget, akik gyakorlatilag mindent intéznek az autóinkkal kapcsolatban. Ők intézik a szervizeltetést, ők gondoskodnak minden javításról, teljes körű ügyintézést végeznek, ha kell, finanszíroznak, biztosításokat kötnek, csereautókat adnak stb. Ahol van autó, ott flottakezelés is kell, hogy legyen.

Természetesen a könyvelő kiszámolta nekem, hogy milyen finanszírozási formában éri meg a leginkább autót venni, és milyen időtartamokban érdemes gondolkoznunk, már csak egy olyan helyet kellett találnunk, ahol megfelelően foglalkoznak egy olyan apró, mondhatni jelentéktelen céggel is, mint amilyenek mik vagyunk.

Sokáig keresgéltünk, mire sikerült egy olyan céget találnunk, akiknél megfelelő a flottakezelés a számunkra. Nem kezelnek minket máshogyan, mint ahogyan egy nagy céget, és igyekeztek olyan megoldásokat találni, amelyek számunkra a legelőnyösebbek. Miután visszahívást kértem tőlük, minden részletet megbeszéltünk.

Már maga a honlap először úgy indított, hogy leírta, milyen költségeket lehet megspórolni egy jó flottakezelés segítségével, és egyből kaptam is egy öt részből álló levélcsomagot, ami nekem, mint teljesen hozzá nem értőnek is rengeteg tippet és tanácsot adott. Most már tudom, hogy például a gumivásárlás is mennyire sokat meghatároz egy autónál, megtudtam, milyen lehetőségeink vannak, milyen finanszírozási formák léteznek, melyik kinek éri meg, és egyből megmondták, hogyan tudok akár 32%-ot is spórolni azzal, ha megfogadom a tanácsaikat.

Sok flottakezeléssel kapcsolatos oldalt megnéztem, sok cégnél érdeklődtem, de ez volt a legszimpatikusabb, mert csak itt figyeltek ténylegesen az igényeinkre, és hiába mondta a többi is, hogy attól, hogy mi kis ügyfelek vagyunk, ránk is ugyanannyi figyelmet fordítanak, ez koránt sem volt így.

Mindenhol olyan szolgáltatásokat akartak ránk sózni, amikre nekünk nincsen szükségünk, és sehol sem vették figyelembe, hogy mi egy kisebb vállalkozás vagyunk, kevesebb profittal, és a célunk, hogy a legjobbat kapjuk, a legkedvezőbb áron.

És ezt itt, a flottautónál kaptuk meg. Csak itt vannak egymástól ennyire különböző csomagok, amiket alaposan átnyálazva hamar meg tudtuk állapítani, nekünk melyikre van szükségünk. A standard csomag nekünk például teljesen megfelel, Nincs benne semmi olyan, amit nem fogunk soha használni. És ugyebár az a legnagyobb ráfizetés, hogyha megveszünk egy olyan szolgáltatást, amit soha nem fogunk rendesen kihasználni.

Nem is tudtam eddig például, hogy rengeteg időt vesz igénybe a kocsi költségtérítésének adminisztrálása, és hogy az autók sem addig gazdaságosak, amíg el nem romlanak, hanem attól függ, mennyit kell rájuk költeni. Pontosan meg lehet határozni azt is, hogy mikor kell új autókat vennünk, és mikortól nyeli a pénzt és nem termeli.

A flottakezelés tehát megoldást nyújt minden ilyen jellegű problémánkra. Sokkal nyugodtabb vagyok, hogy egy profi csapat -akiknek a szakterülete a flottakezelés -, figyeli az autókra fordítandó kiadásainkat, és ők intéznek minden olyan, az autóinkhoz kapcsolódó melléktevékenységet, amikhez én egyáltalán nem értek.

Azzal sem kell foglalkoznunk, hogy mi lesz, ha az egyik autó hirtelen tönkremegy, lerobban, mert egyből kapunk csereautót is, és nem kell emiatt idegeskednünk, nem kell leállnunk addig egy projekttel, amíg nem lesz újabb autónk, amíg ki nem javítják a hibát, hanem ugyanúgy szállíthatjuk tovább az anyagokat, ezzel rengeteg költöző embert boldoggá téve.

Egyre többen vannak, akik ragaszkodnak egy-egy bútorukhoz a régi házukból, így azokat is az új lakásba tudjuk szállítani anélkül, hogy a megbízóinknak súlyos pénzeket kellene költeniük költöztetőkre, holott csak 1-2 bútorról van szó. És a legjobb az egészben, hogy mivel saját autóink vannak, a saját tempónkban tudjuk a bútorokat és az alapanyagokat szállítani, nem kell arra várnunk, hogy legyenek üres szállítók, vagy útba essünk nekik, nem kell egész nap rájuk várni, csak bepakolunk a saját autóinkba és ott is lesz a bútorunk, amikor csak akarjuk. Sokkal egyszerűbb így a napi vagy heti teendőink ütemezése is, és nem vesztegetünk el időt, és pénzt is meg tudunk takarítani, ami egy hozzánk hasonló kis vállalkozás esetében az egyik legjelentősebb szempont, ugyanis valamiből fedeznünk kell a működési költségeinket is, és rendszerint a klienseink is alig várják, hogy készen legyen az új lakásuk vagy a felújításuk és minél hamarabb birtokba vegyék a kis kuckójukat.

Szóval, ha valaki esetleg hasonló cipőben evez, mint mi, és éppen esedékes nála a flottakezelés, ne habozzon, és hozzánk hasonlóan nyugodtan keresse meg a flottauto.hu oldalt és kérjen ajánlatot, mert számunkra is volt egy nagyon jó ajánlatuk. Pedig be kell vallanom, nem voltunk éppen a legegyszerűbb esetek.

Ebből is látszik, hogy igazi profikkal volt dolgunk, nem riadtak vissza az utólagosan talán kissé idióta kérdéseinktől, és nem is éreztették velünk, hogy esetleg mi kevesebbet érünk, amiért ennyire sötétek vagyunk a témához, és mert nem értünk a flottakezeléshez, és nem tudtuk, milyen finanszírozási formák vannak, sem azt, hogy milyen lehetőségeink vannak a piacon, és hogy mi lenne egyáltalán a jó nekünk.

Mindenről megfelelő tájékoztatást kaptunk, és valóban nagyon értékes partnerekként kezeltek minket, pedig tudom, hogy mi igen kicsit nyomunk a latban a magunk négy kis autójával és az egészen alap igényeinkkel.

A flottakezelés problémája a lehető legjobban végződött, és már használjuk is az autóinkat, amiket a flottautótól szereztünk, és a könyvelőnk is boldog, mert az ő munkáját is megkönnyítették, ráadásul a tőlük tanult trükkökkel tényleg sokkal olcsóbb az autók üzemeltetése, mint akkor lenne, ha nem fogadnánk meg a flottautó tanácsait.